dissabte, 19 de maig de 2012

Galetes de Taronja

T'agraden les galetes? Una altra de les cares de la creativitat s'expressa mitjançant la cuina. Avui, he pensat que seria interessant oferir-te una recepta de cuina per si aquest cap de setmana tens una estoneta i la vols provar de fer!

Te gustan las galletas? Otra de las caras de la creatividad se expresa mediante la cocina. Hoy, he pensado que sería interesante ofrecerte una receta de cocina por si este fin de semana tienes un ratito y la quieres probar de hacer! 
Foto Mi dulce Tentación
Aquesta recepta de com fer galetes, la vaig descobrir al blog Some chic Stuff que comentava que l'havia extret del blog de cuina Mi dulce tentación, realment, dues grans troballes!

Esta receta de como hacer galletas, la descubrí en el blog Some chic Stuff que comentaba que havia encontrado la receta en el blog de cocina  Mi dulce tentación, realmente, dos grandes decubrimientos! 

INGREDIENTS / INGREDIENTES

- 150 grams de mantega a temperatura ambient  / 150 gramos de mantequilla a temperatura ambiente
- 150 grams de sucres  /  150 gramos de azúcar
- Un polsim de sal  /  Una pizca de sal
- Un polsim de nou moscada  /  Una pizca de nuez moscada
- La ratlladura d'una taronja  /  La ralladura de una naranja
- 2 rovells d'ou  /  2 yemas de huevo
- 250 grams de farina  /  150 gramos de harina
- Una mica de sucre per arebossar  /  Un poco de azúcar para rebozar


PREPARACIÓ / PREPARACIÓN

En primer lloc barregem la mantega amb el sucre fins que aconseguim una massa homogènia. Tot seguit hi afegim la ratlladura de taronja, la sal, un rovell d'ou i la nou moscada (dis-me ruca, però jo no sabia que era la nou moscada, vaig comprar un paquet de nous per esmicolar, però abans que ho fes una amiga em va dir que la nou moscada no era nou ''convencional'', així que jo aquest ingredient me'l vaig saltar! encara que bé, suposo que una miqueta de nou, tampoc li hagués donat mal gust). A tota la barreja hi afegim, també, la farina tamissada.

En primer lugar mezclamos la mantequilla con el azúcar hasta que conseguimos una massa homogénea. A continuación añadimos la ralladura de naranja, la sal, una yema de huevo, la nuez moscada (dime burra, pero yo no sabia que era la nuez moscada! compré un paquete de nueces para hacer a trocitos, pero antes de hacerlo, por suerte, una amiga me dijo que la nuex moscada no era la nuez ''convencional'', así que yo este ingrediente me lo salté! aunque bueno, supongo que un poquito de nuez... tampoco le hubiera dado mal sabor). A toda la mezcla le añadimos, también, la harina tamizada.

Hauría de quedar una mescla més o menys així... 
Tendría que quedar una mezcla más o menos así...


Farem un rotllo d'uns 4cm de gruix, aproximadament, amb la massa. i ho embolicarem amb paper film i ho posarem a la nevera un mínim de dues hores. Precalentem el forn a 200º i mentrestant batem l'altre rovell i untem el rotlle que hem tret de la nevera, i l'arrebossem amb sucre. Fem làmines del rotlle. de mig centímetre, més o menys, i tornem a arrebossar les vores amb sucre.

Haremos un rollo de unos 4cm de grosor, aproximadamente, con la massa y lo envolveremos con papel film y lo ponemos en la nevera un mínimo de 2 horas. Precalentamos el horno a 200º y mientras batimos la otra yema y la untaremos en el rollo que hemos sacado de la nevera, y lo rebozamos en azúcar. Hacemos lonchas del rollo, de medio centímetro, más o menos, y volvemos a rebozar los bordes en azúcar.


 Les col-loquem separades, a la placa del forn sobre la qual haurem posat paper de forn. Les enfornarem durant 15 minuts.

Las colocaremos separadas, en la placa del horno sobre la cual habremos puesto papel de horno. Las hornearemos durente 15 minutos.  


Un cop passat aquest temps, les traiem del forn, les deixem 5 minuts refredar, i després deixem que es refredin per complet sobre una reixeta. I el meu resultat és...

Una vez pasado este tiempo, las sacamos del horno, las dejamos enfriar 5 minuots, y después las dejamos enfriar por completo sobre la rejilla.Y mi resultado es...


He de practicar una miqueta més la forma, perquè em van quedar una mica boterudes, però... oi que tenen bona pinta? :) 

Tengo que practicar un poquito más la forma, porqué me quedaron un poco deformens, pero... ¿a que tienen buena pinta? :) 




Te les recomano 100%! estan boníssimes! i a més, si les guardes dins una caixa metàl.lica o de vidre, ben tancades, se't conservaran torradetes i es manté més el gust. 
T'atreveixes a fer-les?? explica'm com t'ha sortit i què t'han semblat!

Te las recomiendo 100%! ¡están riquísimas! y además, si las guardas dentro una caja metálica o de cristal, bien cerradas, se te conserbarán torraditas y el gusto se mantiene más. 
¿Te atreves a hacerlas? explícame como te han salido y que te ha parecido!

Si t'agrada aquest blog pots seguir-nos també a... //  Si te gusta este blog pots seguirnos también a...

4 comentaris:

  1. que les disfrutis molt, Laia! són tremeeeeendes!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola flori!! doncs sí!!! de fet fa dies que les vaig fer (ja no en queda cap!) jejeje gràcies per donar-me-les a conèixer! :)

      ptns

      Elimina
  2. Porque no se pueden oler por aquí pero seguro que huelen genial! :) No me importaría tomarme unas ahora para merendar! :)
    Una receta muy dulce!

    Besos.

    conmdeglamour.blogspot.com

    ResponElimina
    Respostes
    1. jejeje huelen de maravillaaa!! bueno, mejor dicho, olian.. porque ya no queda ni unaaa!!! :) te recomiendo la receta, para merendar o desayunar, perfecto!
      Gracias x comentar!!! nos leemos x aki
      bss

      Elimina

Gràcies pel teu comentari! // ¡Gracias por tu comentario! // Thanks to comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...